Pular para o conteúdo principal

Desafio De Operações Multidomain Do Departamento De Defesa - Os russos e os chineses estão desenvolvendo capacidades para frustrar as capacidades americanas, complicando o sucesso das operações de multidominios

 

Desafio De Operações Multidomain Do Departamento De Defesa

Os russos e os chineses estão desenvolvendo capacidades para frustrar as capacidades americanas, complicando o sucesso das operações de multiomainas.

Em resposta à mudança para as preocupações regionais do Indo-Pacífico,o Exército dos EUA e o Departamento de Defesa começaram a desenvolver operações multiomain como um conceito amplo de combate à guerra em 2016. Contando com uma "terceira compensação" que reconhece que o Exército "operará em campos de batalha congestionados e potencialmente contaminados enquanto estiver sob vigilância persistente, e encontrará capacidades avançadas como ciber, contra-espaço, guerra eletrônica, robótica e inteligência artificial", o objetivo é desenvolver vantagem de informação que permita às forças americanas operar com maior velocidade e eficiência.

O problema com esse futuro dependente da informação é que os adversários já estão trabalhando em formas assimétricas de interromper e derrotar essa abordagem. Assim, vemos cinco problemas especificamente para o Exército, e também os planos globais da força conjunta para um futuro onde as operações multiomain é o conceito de guerra em torno do qual as forças terrestres e a força conjunta detêm ou derrotam a China e a Rússia: (1) entender que os EUA já estão em guerra com a Rússia e a China; (2) as operações de multidomain dependem da inteligência artificial; (3) os EUA estão ficando atrás da Rússia e da China no desenvolvimento de sistemas robóticos e autônomos; (4) China e Rússia estão aproveitando a presença de informações de mídia social dos americanos para manipular a verdade; e (5) os adversários estão buscando negar aos EUA o acesso ao espectro eletromagnético.

O Estado do Jogo

Começar com informações de fundo é instrutivo. Primeiro, a mudança para as operações de multidomaina vem em resposta ao pivô da Ásia-Pacífico, que a administração Obama e as administrações subsequentes começaram. Para atender às necessidades do pivô, o DoD foi autor do conceito de Batalha Ar-Mar (2013), que excluiu em grande parte o Exército e incentivou o serviço a repensar seu papel em conflitos futuros.

O primeiro desafio dos Estados Unidos é entender que o país já está em guerra com a Rússia e a China.

Assim, quando a Estratégia de Segurança Nacional de 2017 se concentrou na concorrência por pares,o Exército já estava no meio do desenvolvimento de um novo conceito de guerra projetado para derrotar a Rússia ou a China em uma operação convencionalem larga escala. A batalha de Multidomain (2016) tornou-se operações multiomain (2018) e eventualmente tornou-se conjunta com todo o comando e controle de domínio dentro da comunidade conjunta. O Exército, no entanto, continua a discutir operações multidomain, que vê como distintas de todos os comandos e controle de domínio.

O Manual de Campo 3-0, Operações (FM 3-0)do Exército dos EUA , atualmente em coordenação, introduz operações multi-domínio como o conceito de combate à guerra sob o qual as forças terrestres derrotarão a Rússia, a China ou qualquer adversário em operações convencionais de grande escala. A versão do rascunho descreve as operações multidomain como "como as forças do exército permitem e operam como parte da força conjunta contra ameaças capazes de contestá-la em todos os domínios" com foco na criação e exploração de vantagem através do contínuo conflito — integrando capacidades em vários domínios.1 Essa definição é semelhante à definição do Estado-Maior Conjunto de joint Staff de comando e controle de domínio, que busca conectar todos os sensores de serviços militares em uma única rede.

As Chris Dougherty has recently observed, the idea that all sensors can be connected to all shooters and that information advantage can be achieved once and for all are both unrealistic. Enough sensors connected to enough shooters during a period of enough advantage is the Army and the Department of Defense’s goal. Or, as General Glen Vanherck termed it, we need to focus on continually building the bike even as we ride it, and roads continue to change.

It Is More than Great-Power Competition

The United States’ first challenge is understanding that the country is already at war with Russia and China. Some within the military and foreign policy establishment attempt to coopt the joint-phasing construct, which includes six “phases” of conflict—laid out in Joint Publication 3-0 —as a way to easily distinguish between peace and war. However, this model was designed to arrange operations, not serve as a model for when war begins and ends.

Joint Operations
Fig. 1. Joint Publication 3-0: Joint Operations (2010)

The Joint Staff has since reduced the focus on this phased approach to operational planning with its 2017 and 2020 revisions because too many planners and warfighters viewed the phases like a step-by-step process that, once completed, returns the United States to a state of peace. The perception that the military would seamlessly progress from Phase 0 to Phase V and back to Phase 0 was an easy mental model to follow but is contrary to the approaches of China and Russia.

Despite the Joint Staff’s effort to reshape thinking within the Department of Defense by recasting conflict as phase-less in recent revisions, this tidy conception of warfare persists. Jake Bebber is correct when he writes, “Yet it is here, in Phase 0, that adversaries are conducting military operations designed to deter and ultimately defeat the United States, whether in cyberspace or the broader ‘informationization’ of warfare. It is an era of persistent conflict.” Whether it is Russian hybrid warfare or Chinese informationized warfare, neither adversary sees a clear distinction between war and peace. We are already at war.

Contrary to the American view, the current era is not competition but war between the United States and China/Russia. This war is primarily in the information environment and cyber domain that it is all too frequently dismissed as competition when it is not.

Failing to Lead in Artificial Intelligence and Machine Learning

Second, multidomain operations rely on artificial intelligence as an enabling technology to speed the process of collection, sense-making, and sharing of information—transforming Army information processing. According to Nicholas Chaillan, the  United States has already lost the race with Russia and China in artificial intelligence.

As Paul Scharre observes, technological advances often lead to economic and military advantages. Europe’s lead in the Industrial Revolution made it possible for European nations to control over 80 percent of the world’s landmass by 1914. If the United States falls further behind in the development of artificial intelligence, it may lose a military conflict with China.

The lack of moral and legal norms that challenge American efforts to weaponize artificial intelligence also creates an advantage for China and Russia that bleeds over into their ability to collect superior adversary data used to train artificial intelligence and machine learning systems.

Another area where American perceptions differ greatly from those of the Chinese and Russians involves the “human in/on the loop” question. The hand-wringing Americans engage in over the need for human control of military artificial intelligence does not occur in China or Russia, where there is a greater willingness to rely on autonomous systems in virtual and physical environments.

When it comes to measuring the success of multidomain operations, improving the speed and accuracy of decision-making is critical. More than any other service, the Army needs its lower echelon forces to operate independently, especially when communications and connectivity are highly contested.

The Chinese and Russians are well aware of the Department of Defense’s information dependency with the development of multidomain operations and joint all domain command and control. As a result, peer adversaries prioritize their OODA loops and the prevention of American effects/influence on their decision-making.

Neither China nor Russia has the same conception of war and peace as the United States—leaving the Army, and the joint force, at a distinct disadvantage.

To deter or defeat American action, both adversaries actively develop artificial intelligence capabilities to penetrate our systems. For the offense, attacks must only work once, where the defense must work repeatedly. When the challenges discussed in this section are taken in aggregate, they present a serious challenge to American success in successfully incorporating artificial intelligence into the systems that will ensure multidomain operations are successful.

Robotic and Autonomous Systems

Third, the United States is falling behind China and Russia in the development of robotic and autonomous systems, which are also critical to the success of multidomain operations. Adversaries field systems range from intelligence, surveillance, and reconnaissance platforms to various types of battlefield drones.

For the United States, similar systems are not fully autonomous, requiring human control and data analysis. This limits the ability of such systems to serve as force multipliers. For adversaries, robotic and autonomous systems are indispensable as artificial intelligence develops to the point where turning over deadly force to robots is feasible. Whether the United States fields “killer robots” is yet to be seen.

The Army’s Robotics and Autonomous Systems Strategy (2017) outlines five major objectives: increase situational awareness, lighten soldiers’ physical and cognitive workloads, sustain the force with increased distribution throughput and efficiency, facilitate movement and maneuver, and protect the force. The service is developing systems that can support all of the five objectives as a single unit or well-coordinated group but not serve as autonomous killer robots.

These robotic and autonomous systems need to be enabled by numerous data capture and tracking systems such as smart storage mediawearablesreal-time visibility, and conditions monitoringAdditive manufacturing, artificial intelligence and machine learning, data science, and predictive analysis play a central role in enabling such systems.

What is often under-examined is the data storage, management, and manipulation requirements for these systems, which is staggering and a critical target for adversaries. Undoubtedly, Chinese and Russian offensive operations are and will seek to penetrate American systems before an attack.

Joint all domain command and control and multidomain operations depend on rapidly collecting, sharing, evaluating, and applying vast quantities of data. The technologies under development by the United States are highly dependent on data to function, leaving them susceptible to the “5 Ds” of offensive cyber operations: deny, degrade, disrupt, destroy, or deceive.

Overcoming the moral/legal, data management, and cyber challenges will make or break the utility of robotic systems for the Army and the joint force—and it all occurs before the first shot is ever fired.

Collateral Data

Fourth, China and Russia are effectively using the openness of American social information systems to create expansive disinformation and misinformation capabilities that are specifically targeted at not only the American people but soldiers, sailors, airmen, marines, and guardians. These capabilities enable adversaries to obfuscate, hide, and create information, making it difficult or impossible for Americans—and service members—to separate truth from fiction.

As Guy Schleffer and Benjamin Miller highlight, adversaries can also attack the United States by achieving political effects through social media platforms, where they achieve a fait accompli by exploiting “vast amounts of data about people.” Russian misinformation in the 2016 election is but one example of the successes such efforts yield. Moreover, campaigns targeting service members are also an adversary tool that will grow in use in years to come as adversaries map the social networks of service members and develop individual profiles for exploitation.

Adversaries engage in a wide variety of experimentation to better shape the views of service members. But just as the platforms’ internal tools for refining results are increasingly driven by machine learning, we expect infiltration of information ecosystems by texts which are being dynamically generated and refined by sophisticated algorithms.

With data theft and sales widespread, there is an ability to micro-target anyone, anywhere, at any time, as Cambridge Analytica demonstrated. Contrary to popular belief, avoiding social media does not provide immunity from these efforts because friends, family, acquaintances provide sufficient data and associates that levers of influence are available to those interested in and committed to using them.

Admittedly, many soldiers do not realize how information operations are maturing in the era of ubiquitous information technologies. In short, information is always-on, ubiquitous, porous, and presents dangers for soldiers.

The Ether Is Everywhere

Fifth, the success of multidomain operations is also under threat because of American dependence on the electromagnetic spectrum, which adversaries are actively seeking to deny the United States. Whether it is situational awareness, deception, denial, or destruction, freedom of action in the spectrum is foundational.

American victory in future conflicts depends on information advantage by collecting and processing an overwhelming amount of data. Equipping every vehicle and soldier with sensors that can feed data into artificial intelligence-enabled networks that organize, filter, and share the “right” information with decision-makers is a central aspect of multidomain operations—with its dependence on fidelity electromagnetic spectrum sensors on platforms. This all occurs in an era where “every asset is a sensor” is central to our new warfighting concept.

As the network of sensors required for joint all domain command and control and multidomain operations is developed, the United States can use different parts of the electromagnetic spectrum to see targets from different aspects and signatures. For example, a vehicle or artillery park may be camouflaged in one part of the spectrum (infrared), but radiofrequency or visual sensors may detect them. This ability to analyze a target in multiple parts of the spectrum reduces the effectiveness of deception.

Beyond preventing adversary electromagnetic spectrum jamming and spoofing, distilling, correlating, and presenting data in a useful format is the biggest challenge. Again, all of this depends on high-fidelity artificial intelligence to break down the data for decision-makers in a tactically relevant time. Failing to meet this time requirement surrenders the initiative to an adversary who can perform this feat.

Succeeding allows the United States military to think in terms of kill webs, which allows multiple sensors, shooters, and command and control nodes to prosecute an engagement. This capability creates resilience and allows commanders the flexibility to engage with various shooters, ensuring the most effective weapon system engages the target.

Fundamentally rethinking when and how war is fought is necessary. Anything less will leave the United States defeated before it ever recognizes war has begun.

Multidomain operations require sensor systems of the future with capabilities that include multi-spectral sensing on a single platform or as part of a system of systems. There is a need to pick out a signal of interest from the background clutter and identify the emitter. The Russians, masters of electronic warfare, and the Chinese are all developing capabilities to thwart American success in this area, which makes the success of multidomain operations challenging.

The challenge for the Army and the joint force is overcoming Russian and Chinese electromagnetic spectrum jamming and spoofing efforts. The Russian Army, for example, is the best in the world at both and will certainly further develop those capabilities as the Department of Defense fields capabilities designed to enable multidomain operations.

Recomendações

O afastamento da guerra irregular e para operações convencionais em larga escala e multiomains é certamente o movimento certo para o Departamento de Defesa e o Exército dos EUA. Manual de Campo 3-0, Operações, a nova doutrina focada em operações multidomain do Exército, é uma tentativa prospectiva de enfrentar os desafios de um ambiente operacional que está em um ponto de inflexão. Desenvolver uma abordagem de combate que entra na China e no loop da OODA da Rússia é certamente compreensível.

No entanto, nem a China nem a Rússia têm a mesma concepção de guerra e paz que os Estados Unidos — deixando o Exército e a força conjunta, em clara desvantagem. Superar essas deficiências requer as seguintes mudanças.

Em primeiro lugar, os líderes seniores devem entender que os Estados Unidos já estão em guerra com a China e a Rússia no domínio cibernético e no ambiente de informação. Descrever incorretamente a guerra como "concorrência" deixa as forças americanas a operar abaixo do nível de conflito, o que sinaliza uma falta de determinação. Os adversários estão especificamente atentos ao nível de força empregada em resposta aos seus ataques para que possam avaliar a importância dos interesses em jogo.

Em segundo lugar, o Exército precisa passar de um foco em segurança cibernética para um foco na garantia da missão. A segurança cibernética não é necessária nem suficiente para o sucesso das operações de multimainas. No entanto, como mostrado acima, serve como um pilar para o sucesso em uma gama de capacidades de operações multiomain. Este é um erro que a China e a Rússia estão explorando.

Em terceiro lugar, o Exército (e outros serviços) deve treinar soldados nos métodos de operações de informação dos adversários e táticas para influenciar os militares. Com a China e a Rússia desenvolvendo formas mais eficazes de usar informações contra os militares americanos, a falha no ambiente de informação certamente terá implicações nos domínios cognitivo e físico.

Para os Estados Unidos terem sucesso nas operações de multiomainas, apenas desenvolver e lançar novas tecnologias é insuficiente para o sucesso americano. Repensar fundamentalmente quando e como a guerra é travada é necessária. Qualquer coisa menos deixará os Estados Unidos derrotados antes que reconheça que a guerra começou.

As opiniões expressas neste artigo são apenas dos autores e não representam as opiniões ou políticas do governo dos Estados Unidos, do Departamento de Defesa dos Estados Unidos, dos militares dos Estados Unidos, do Departamento do Exército dos Estados Unidos ou do Exército dos Estados Unidos.


FM 3-0, Operações está prevista para lançamento público no verão de 2022. O documento pode mudar antes da liberação.

John Laudun, Tom Kroh, Mahbube Sidikki, Robert Arp e Adam Lowther

Dr. John Laudan, Dr. Mahbube Siddiki, Dr. Rob Arp, Sr. Tom Kroh, e Dr. Adam Lowther são professores no Departamento de Operações Multidomain no Colégio de Pessoal de Gestão do Exército. Suas áreas de especialização incluem sistemas de informação social, inteligência artificial, nanotecnologia, guerra eletromagnética, segurança cibernética e dissuasão nuclear. As opiniões expressas são apenas deles e não representam as opiniões ou políticas do governo dos Estados Unidos, do Departamento de Defesa dos Estados Unidos, dos militares dos Estados Unidos, do Departamento do Exército dos Estados Unidos, do Exército dos Estados Unidos ou de qualquer outra agência do governo dos Estados Unidos. 







Fonte: Desafio de Operações Multidomain do Departamento de Defesa - Revisão global de segurança (globalsecurityreview.com)

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Constante capacitação ...

E vamos de constante capacitação. Desta vez, Integração Lavoura- Pecuária!